קוסמטיקה טבעית מהגליל

הגליל הוא חבל ארץ עשיר באוצרות טבע. כמובן לא מדובר באוצרות טבע במובן הרגיל של המילה, כמו נפט או מחצבים כאלה או אחרים, אלא באוצרות טבע כמו נופים מרהיבים, מקורות מים, נחלים מעיינות, בעלי חיים, וצמחיה עשירה ומגוונת.

אחד מאוצרות הטבע האופייניים לגליל, הוא ענף עץ הזית, ענף התופס תאוצה מחודשת בשנים האחרונות וכולל את כל המוצרים המיוצרים מעץ הזית כמו זיתים כבושים בצורות ובטכניקות שונות, שמן זית לתעשיית המזון ושמן זית לתעשיית הקוסמטיקה.

כמו כן, עשיר הגליל בצמחי תבלין וצמחי מרפא, חלקם גדלים פרא בהרים באופן טבעי וחלקם מגודלים על-ידי חקלאים הנהנים מהאקלים, סוג האדמה והמשקעים הרבים האופייניים לגליל והם התורמים להצלחת הגידולים הללו, שגם הם מנוצלים לטובת תעשיית הקוסמטיקה המתפתחת אף היא בגליל. בשל התעוררות הנושא האקולוגי בתודעה הציבורית, הולך ותופש נושא הקוסמטיקה הטבעית מקום חשוב בתרבות הצריכה של צרכנים רבים בעולם וגם בארץ.

קוסמטיקה טבעית פרושה קוסמטיקה המנצלת תכונות קוסמטיות או פרא-רפואיות של צמחים ומרכיבים אחרים מן הטבע, בכדי ליצור מוצרי קוסמטיקה טבעיים אך גם יעילים לטיפול בבעיות עור שונות. אחת הדוגמאות המוכרות הוא תעשיית הסבונים העשויים בשיטה המסורתית משמן זית טבעי בתוספת תמציות פרחים ועשבי מרפא, וסבונים אלה תופסים לאחרונה מקום מכובד על מדף חדר האמבטיה בישראל.

גם חברות המייצרות מוצרי קוסמטיקה וסדרות תכשירי קוסמטיקה טבעיים, צצו לאחרונה ותפסו לעצמן מקום של כבוד לצד חברות הקוסמטיקה הרגילות. קוסמטיקאית המתפרנסת מן הענף ונחשפת לרצון הלקוחות לעבור למוצרים המיוצרים בדרך טבעית, מרגישה צורך לחקור ולהתנסות בדרכים חדשות לטיפול בלקוחותיה.

ברור כי קוסמטיקאית כזאת, אשר עברה הכשרה במוסדות הרגילים, לא ממהרת לעבור ולהצטרף מיד אל הטרנד החדש, אלא בודקת ומנסה לאט לאט, ולכן החדירה של מוצרי קוסמטיקה טבעית אל השוק היא איטית ומהוססת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.