הפוגה לגוף למען הנפש

מנהלים בכירים רבים מספרים שלאורך כל שנות העבודה הקשה שהביאה אותם למקום שבו הם נמצאים היום, היה להם טקס קבוע ביום שישי שעליו לא ויתרו מעולם. פעמים רבות מדובר בארוחת בוקר עם האישה, בטיול על הים עם הכלב או באימון כושר אישי בחדר הכושר. אחת מהאופציות המבוקשות ביותר אצל אנשים רבים היא עיסוי טוב, עיסוי עם שמנים ארומטיים, שמבוצע על ידי ידיים מקצועיות ומיומנות.

אותם אנשים שמקפידים לקבוע תור לעיסוי פעם בשבוע או פעם בחודש, הם אנשים עם מודעות בריאותית גבוהה, המבינים את החשיבות הרבה לאורח חיים בריא בהפגת מתח קבועה בדרך של עיסוי. אנשים אלה, אינם מסתפקים במעסה אקראי, אלא קובעים אצל מישהו שמוכר להם, שהם אוהבים את סגנון העבודה שלו ושמכיר אותם ואת הצרכים שלהם. הם עובדים קשה כל השבוע, משקיעים במשפחה ובקריירה ואז הם מעניקים מדי זמן, גם כמה דקות של חסד לעצמם ומגיע להם!

בעוד גברים רבים נהנים מעיסוי טוב או מאימון כושר בעל עצימות גבוהה, נשים רבות פונות לפנק את עצמן דווקא בטיפולי יופי. טיפולי יופי במקום איכותי עם חומרים איכותיים, לא רק מעניק מראה זוהר לעור הפנים, אלא גם  זמן איכות של פינוק ומרגוע לנשים עסוקות. הן נהנות מעיסוי קצר, עושות טיפול פנים, מניקור ופדיקור ולעתים אף מקפידות לטפח את הציפורניים אצל בוגרת קורס בניית ציפורניים מקצועית וכשרונית במיוחד.

והאמת היא שטיפול סדיר בצרכי הגוף ופינוק למכונה שמשרתת אותנו הם חשובים לאין ערוך, כדי שנוכל להמשיך במרדף היום יומי אחרי משפחה וקריירה. יש שיטענו שטיפול שבועי או חודשי שכזה הוא מיותר ושאין צורך להשקיע זמן או כסף בסדר גודל כזה, רק כדי לנוח, ויתכן שהם צודקים. יתכן שלחלק מאתנו, די בספר טוב או ברגעים שקטים בסלון עם כוס קפה ביד, כדי לתת מנוחה לגוף או לנפש; כל אחד וסגנונו הוא וסוג הפעילות שעושה לו את זה. כל עוד אנו מקפידים לתת לעצמנו מנוחה ולהפיג את המתח שנצבר במהלך השבוע בצורה נכונה, הרי שעשינו בעבור עצמנו את המעט שניתן לשמירה על בריאות ואיזון בין הגוף לנפש.

אפשר לנסות לרוץ בלי לעצור. אפשר לדלג בין עבודה אינטנסיבית במשך היום, טיפול בילדים ובמשפחה בשעות אחר הצהריים, לימודים או קורסים בשעות הערב עם גיחות לכביסה, לקניות, לווטרינר ולקופת חולים. אפשר לשאוף ללכת על כל הקופה בלי לקחת רגע למנוחה, ויכול להיות שלחלק מהאנשים זה גם יצליח, אך רוב הסיכויים שגם אותם בולדוזרים חסרי מעצורים יגיעו לרגע של חולשה ויאלצו לעמוד מלכת, להירגע ולתת לגוף ולנפש שלהם לנוח. ככה זה עובד וככל שנקדים להבין את זה, כך נוכל למנוע את הקריסה וליהנות מאיכות חיים טובה לאורך שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.